fredag 13 juli 2012

Vi springer för Plan!


Igår var jag och min lillasyster Kajsa (alltså ena halvan av Tjejmilen-kvartetten) ute och sprang. Tanken var att vi skulle avsluta med ett dopp i havet, men jag bangade. Det var för kallt. Vi nöjde oss med armhävningar och plankan på bryggan istället.

Jag och mitt lag kommer i år springa för att uppmärksamma Plans kampanj "Because I am a girl". Kampanjen går ut på att stärka flickors rättigheter och på så sätt bidra till att samhällen tar sig ur fattigdom. En del i arbetet med att stärka flickors rättigheter går ut på att flickorna ska få utbildning. Varför? Bland annat för att en utbildad flicka har större möjligheter att göra individuella livsval, och därmed ökar sina chanser att ta sig och sina barn ur fattigdom.

Gå gärna in och gilla Plan Sveriges facebook-sida. Plan gör ett fantastiskt arbete, som definitivt är värt att uppmärksammas.

1 kommentar:

Plan Sverige sa...

Tack för fina ord! Vi är så glada att ni stöttar vår flickkampanj. Tillsammans gör vi underverk ni vet...