lördag 1 september 2012

Tjejmilen under timmen, yes indeed!

Jodå, trots min envisa förkylning, en hel massa regn, och trängsel utan dess like lyckades jag sätta nytt personbästa idag. Tiden landade på 56:50, lycka!


Vid Plan Sveriges tält laddade jag tillsammans med grymma gänget Lovisa (allas våran Lofsan), Clara, och Linda. De sprang på fantastiska tider, jag har en bit kvar innan jag når upp till deras nivå. Men ändå! Jag uppnådde ju officiellt mitt mål att springa en mil på under en timme, vilket alltså innebär att min man är skyldig mig en spa-helg!


Lillasyster Kajsa sprang också i mitt lag. Det var första gången någonsin som hon sprang en mil. Imponerande! En eloge också till Plan Sverige som gjort ett fantastiskt jobb med sin "Because I am a girl"-kampanj.


Dessvärre var vädergudarna inte på vår sida. Pissregn och gyttjebad, vilket innebar att min lilla fanclub stannade hemma. De får istället heja fram mig när jag förhoppningsmål når mitt nästa mål: under 55 minuter... :)

1 kommentar:

Life of Lisa sa...

Grattis till ett fint genomfört lopp, bra jobbat där!
Kul att ses igår, läste din blogg för ett tag sedan men har missat att lägga till den på bloglovin - men nu har jag uppdaterat mig och kommer ha lite bättre koll. Men kände iaf att jag kände igen dig någonstans ifrån. :)
Ha det så bra!

/Lisa, som de sa igår att de tycker är lik dig. Hm.