lördag 6 oktober 2012

Spring för livet

Jag började helgen med en halvtimmes löpning i höstsolen. Uppfriskande för både kropp och själ, på alla sätt och vis. Lillasyster Kajsa försöker lobba för att vi ska springa "Berliner Frauenlauf", Berlins motsvarighet till Tjejmilen, under nästa år. Vår extrasyster i Berlin försöker i sin tur få ner oss till "Berlin Marathon", men riktigt  kul ska vi inte ha. Än så länge har jag inte alls något sug att springa marathon, kanhända kommer preferenserna att ändras framöver? 

Det känns absolut lockande att springa lopp utomlands, men just nästa år är kalendern fulltecknad av Tjejklassiker-datum. Jag vaknade med en lyckokänsla i morse, efter att ha anmält mig/oss till både Vansbrosimmet och Tjejvättern under gårdagen. Tjejvasan bokade vi in redan förra veckan. Nu återstår bara vissa praktiska detaljer. Typ, fixa cykel och längdskidor. Och så det där med träningen då. Och nej, lite snö framöver hade heller inte varit fel (fast just idag får höstsolen gärna fortsätta lysa på oss!)

Tjejmilen-nostalgi!

2 kommentarer:

Lina sa...

Men va skoj! Jag kommer skriva om hela min resa till sista medaljen i tjejklassikern snart. Det var så skoj, man får en sådan kick! :-)

Annika/Resfredag sa...

Åh, ser fram emot att läsa det Lina!