måndag 5 november 2012

Fazer Blogger Boot Camp 2013


Förra veckan bestämde jag mig för att ge mig själv världens bästa födelsedagspresent. Ett par dagar efter min födelsedag nästa år går 2013 års Blogger Boot Camp av. Jag har läst om konceptet på flera träningsbloggar tidigare, men har själv inte haft möjlighet att delta. Tur att jag var snabb med anmälan, tydligen sålde årets drygt 130 platser slut på mindre än ett dygn. (Är ni intresserade av att själva delta, skriv upp er på reservlistan och håll tummarna!) Bakom eventet står tre superinspirerande träningsbloggare: Upp & hoppa-Sofia, Spark i Baken-Terese och Mela. Mina bloggande vänner Linda och Lisa kommer också vara på plats, kul!

Jag bokade in mig på följande pass:

Cykel: Upp och ner
Passet kommer ledas av Andrea som jag vet är en grym löperska (hon gör milen på 42 min!). Med tanke på att jag kommer köra Tjejvättern senare i år kommer jag behöva all teknikträning jag kan få på cykel.

Smile! It´s RunDay
Lite löpteknik är inte heller fel. Jag har lite grand tappat löpsuget efter Lidingöloppet, men jag hoppas att det kommer tillbaka snart.

Mudmania - Fazer BBC-passet
Japp, ÄNTLIGEN ska jag få chansen att gå på ett pass som leds av allas våran Lofsan! Kanske en av de grejer jag ser fram emot mest på BBC.

Föreläsning: Hur kan du skapa en stor och uppskattad blogg?
Efter mördarpasset i leran kommer samma Lofsan köra en föreläsning. Tänkte att det var en bra idé att få sitta ner en stund efter att ha kört tre fys-pass i rad.

Föreläsning: Viktigt!
Jag ser sedan fram emot att lyssna på Terese och Sofia som berättar om sina resor för att bli de hälsoprofiler de är idag.

SOMA
Sista passet jag valde kallas SOMA. Jag har aldrig hört talas om den träningsformen, men ville prova något nytt. SOMA är tydligen en träningsform där man strävar efter den perfekta kroppen. Det låter väl inte helt fel.

Dagen kommer sedan att avslutas med en bloggfest där årets kock 2011, Thomas Diederichsen, kommer laga mat. Så ja. Nu har jag alltså något stort att se fram emot i vår. Kanske att vintern inte behöver bli så lång och dyster ändå?

7 kommentarer:

Anonym sa...

GRYMT!!!!! Maria O

Annika/Resfredag sa...

Eller hur! :)

Monica sa...

Hejahejaheja!

Charlotta sa...

Grattis :) Fy va kul! du är så inspirerande Annika!

Anonym sa...

Är detta "min" Annika??? Mamma är stolt över dig som har sådant fokus...lite avundsjuk me

Monica sa...

Förresten - ingen som tycker att det är lustigt att det är Fazer som står bakom den här grejen?! Det tycker nämligen jag. Å andra sidan är det väl vältränat folk som kan unna sig en Fazer chokladkaka då och då.

Annika/Resfredag sa...

Monnah, du har rätt. Choklad och träning går väl hand i hand? Dessutom har Fazer massor med gott och nyttigt bröd nuförtiden.