onsdag 14 november 2012

Träning med Casall!


I kväll var det alltså dags att utmana mig själv inne på Metropolis gym. Spark i Baken och Casall bjöd in till träningskväll, där vi fick testa på att köra ett pass T.O.D (Training of the day) med ingen mindre än mannen bakom övningarna: Matthew Griffiths. En grymt vältränad kille som verkar vara energin personifierad.

Passet vi körde heter "T.O.D # 47". Alla Casalls T.O.D-pass finns att ladda ner som en app till telefonen och är, hör och häpna, G-R-A-T-I-S! Appen vimlar av grymt effektiva övningar som man kan köra hemma, med hjälp av både bilder och små filmklipp som visar hur man gör.

Bild lånad av Linda.
Jag hade turen att hamna på samma pass som mina träningskompisar Linda och Lisa (tjejer, ni såg grymt starka ut!). Jag fick tyvärr smita innan passet var slut (eller ja, kanske för mitt eget bästa så att jag inte dog på kuppen...) Utanför väntade min chaufför tillika äkta man plus två trötta barn i bilen, den enda logistiskt hållbara lösningen för att även Tobias skulle hinna till sin badmintonmatch. Lite så jobbar vi i vår familj.

Med tanke på att jag sprang direkt från jobbets höstmingel till träningspasset lär jag sova riktigt gott i natt. TACK för att jag fick komma Terese, och tack också Sara m.fl. på Casall för en fin goodiebag!

6 kommentarer:

Life of Lisa sa...

DU såg stark ut!! :)

Hoppas hemresa osv gick bra, finfint pusslat där. TYcker ni jobbar bra, jag.

Linda sa...

Hur tusan hann ni se hur vi andra jobbade- jag hade fullt upp med att anda och hålla koll på kroppen! Grymma var vi givetvis!

Ses snart igen hoppas jag!

Kram kram

Terese Alvén, sparkibaken.se sa...

Tack för att du kom. Grymt bra jobbat!

Monica sa...

Hahaha! Ja, tur att du hann i alla fall.

Annika/Resfredag sa...

Vaknade för övrigt med världens träningsvärk i benen. Hjälp alltså!

Annica sa...

Åh, jag har också haft träningsvärk de senaste dagarna, faktiskt ganska skönt att sitta still i skolbänken några dagar :) Kul att du hittade till min blogg så att jag hittade till din! Hoppas vi ses på ett event snart igen! Ha en fortsatt fin helg!