torsdag 20 december 2012

Jul i Skottland

Nu är biljetterna bokade! Dagen före dopparedagen landar vi i Edinburgh.


Eftersom min syster är gift med en skotte, och har bott i Skottland i snart 12 år (!), har det blivit otaliga resor för mig med Ryan Air genom åren. Att deras service blir sämre för varje gång man flyger med dem, det har väl knappast undgått någon?! Denna resan blir tredje gången gillt för Sebastian. Första gången han följde med mig 2009 skulle han strax fylla ett år, och körde "all in" med posering i kilt och allt.


Det är något särskilt med havet och vinden där borta. Den där "magin" som brukar förknippas med Skottland, den är ingen myt, utan finns där i allra högsta grad. Jag älskar att komma dit och fascineras av naturen, av historien, och av slotten.


Förra gången jag och barnen var i Skottland bestod i någon slags mellanlandning mellan Sverige och Thailand. Eftersom vi ändå hade sålt huset passade vi på att stanna i nästan en månad hos min syster. Tobias stannade kvar hemma och jobbade, men höll på att längta ihjäl sig efter barnen. (Och mig? Fast det har han aldrig nämnt något om. Hm.)


Min syster Tina (t.v.) är en fantastisk värdinna, och dessutom älskar hon julen minst lika mycket som jag gör. Jag är övertygad om att vi kommer få en fin jul tillsammans i år. Dessutom får vi fira julafton dubbelt upp; både på julafton med svenska traditioner, och på juldagen i skottsk anda. Bättre kan det knappast bli!

5 kommentarer:

Monica sa...

Lite avis på er, men mest jätteglad över att ni får vara tillsammans! Många kramar.

Sofia - ett bättre du sa...

Haha... den där kiltbilden är ju hur söt som helst :). Hoppas på trevlig resa!

Annika/Resfredag sa...

Tack, vi ser fram emot jul med kiltar och haggis (?)...

xumeiqing sa...

151212meiqing
ugg boots
oakley sunglasses
adidas originals
ugg outlet
michael kors outlet online
p90x workouts
christian louboutin outlet
abercrombie and fitch
pandora jewelry
ugg outlet store
north face jacket
michael kors outlet
michael kors outlet
cheap oakley sunglasses
montblanc
marc jacobs
louis vuitton outlet
louis vuitton outlet
adidas originals
oakley sunglasses
ray-ban sunglasses
ugg clearance
cheap nfl jerseys
ugg slippers
prada uk
michael kors outlet
michael kors outlet online
louis vuitton purses
christian louboutin outlet
hollister uk
ray ban sunglasses
coach outlet
uggs clearance sale outlet
michael kors outlet
coach outlet store online
celine
tory burch outlet
cheap ugg boots
concords 11
cheap toms shoes

xjd7410@gmail.com sa...

coach outlet
montblanc pens
michael kors handbags
louis vuitton handbags
pandora charms
celine handbags
louis vuitton
nike sb janoski
nike uk
louis vuitton outlet
nfl jerseys
michael kors purses
louis vuitton outlet
adidas running shoes
michael kors outlet clearance
polo ralph lauren
air max 90
louis vuitton
coach outlet
michael kors outlet online
nike outlet
nike air max 90
michael kors outlet
michael kors handbags
ray ban sunglasses outlet
louis vuitton handbags
beats by dr dre
michael kors outlet online
christian louboutin wedges
cheap air jordans
pandora outlet
chenyingying0711