tisdag 1 januari 2013

Mitt ord för 2013

Inspirerad av min syster, valde jag förra året ett "ledord" som skulle genomsyra mitt 2012. Jag valde "Toppform". Och vet ni vad? Det var det bästa ordet jag kunde ha valt. Under hela året har jag haft det där ordet i bakhuvudet, och det har hjälpt mig att nå dit jag är i dag. Träningen har äntligen, efter alla dessa år, blivit en naturlig del av min vardag. Jag lyckades under sensommaren/hösten springa både Lidingöloppet 15 km och Tjejmilen på tider som jag är nöjd över (fast i år satsar jag på ännu bättre tider, såklart!). Jag har provat nya träningsformer, och hittat nya träningsförebilder. Jag har också själv fått höra att jag har inspirerat andra i min omgivning med mitt mål mot "Toppform", något som gör mig så stolt så att jag nästan spricker!

"Mitt" ord Toppform lever kvar, i allra högsta grad. En av tjejerna jag ska göra Tjejklassikern tillsammans med (vi är ett modigt kompisgäng på tre tjejer som kör i år) döpte vår lilla facebookgrupp till just "Toppform 2013".

Men nu? Nu är det dags för något nytt. 2013 ska mitt ord vara Våga! Jag är en ganska modig person i många avseenden, i andra inte alls. Jag måste verkligen våga lämna min bekvämlighetszon oftare.
Och du? Vilket är ditt ord?

Köpenhamn, juli 2012.

11 kommentarer:

Louise sa...

ååh vilket bra ord! jag vill också våga!

Hade själv tänkt mest på "återhållsamma ord", typ sätt att skapa stunder och fånga ögonblicken bättre men har inte landat riktigt i mina tankar för det ny året ännu... har haft fullt upp med bröllopsfix att nyårsmeditationen lite försvann i år. Men våga är ett riktigt kraftord. Me like!

och du, gott nytt år!!



LinaTriathlet sa...

Jag måste instämma med dig, mitt ledord är också våga, våga utmana mig mer och ta ut mig själv :) nu kör vi, 2013 kommer bli ett grymt år!!

Annika/Resfredag sa...

Japp, grymmaste året någonsin!

Fröken M sa...

Jag får väl ärva ditt förra ord - toppform, för det är dit jag vill komma för första gången i mitt liv :)

Lisa sa...

Mitt ord som jag har varje år - så det är väl snarare mitt livs-ord - är "balans".

Annars, fokus i år - svårt. Men en bra övning, jag ska tänka efter. Styrka kanske, för att fokusera på det träningsmässigt och för att det nog behövs i mitt nya jobb. Eller energi. Tappat den lite på slutet iom sjukorna, och slöat till mig lite vad gäller den. Tror jag själv iaf.

För övrigt hittade jag detta idag. Köra som ett rejält träningspass, kanske?? http://www.tjejskidan.se/jahia/Jahia/
Och ang fredag så förstår jag,hoppas du känner dig pigg nog men om inte så vila - såklart. Det går fler tåg.
kram

Annika/Resfredag sa...

Fröken M, klart du ska! Detta är ditt toppformsår! :)
Lisa, balans är super. Kör på det.

Mimmi sa...

Lycka tillS! Fast jag tycker redan att du är en av de modigaste jag känner. Själv ska jag försöka mig på ett ord i veckan, och alla har det gemensamt att de börjar på "upp-". Nu kör vi!

Annika/Resfredag sa...

Spännande Mims! Och modig, absolut. Men inte på långa vägar så modig som jag skulle vilja vara.

Den medelålderskvinnan sa...

Jag som har svårt att bestämma mig bara för ett tog 2 ord! "Zlatanera" och "jag kan" blev mina ord!
Ha ett härligt våga år fru M!!! KRam

Monica sa...

Härligt! Grattis till vågandet! Och M - uppord låter också toppen!

Linda KW sa...

Våga-perfekt ledord. Tyngre, tuffare, snabbare och längre pass.

Gott nytt år!

Kram