tisdag 14 maj 2013

The Run - The story


Yippie och tjohoo, årets första löptävling är avklarad! Tillsammans med vår teamleader Linda sprang jag, Camilla och Linda ett femkilometers lopp tidigare ikväll. "The Run" är ett lopp genomförs i totalt fem städer under detta året. Här i Stockholm slingrade sig banan runt skogsstigar och spår ute i Frescati. Det var en kuperad och fantastiskt vacker bana, så långt bort från asfalt man bara kan komma. Ett par-tre rejäla backar sög rejält med must ur både mina ben och mitt flås, och utöver det kände jag mig redan ganska tung i benen efter senaste dagarnas cykelstrapatser. Målet var att ta mig runt banan på under trettio minuter, och det klarade jag på håret. Min klocka slutade på 29:33, får se vad den officiella tiden visar. Efter målgång fick vi en generös picknickkorg, och kunde sitta och njuta av omgivningarna och känslan av att ha genomfört en fin insats.

In alles en helt perfekt start på sommarsäsongen med gympaskorna. Inte minst var det trevligt att bonda lite med tjejerna i mitt lag.  Tack för platsen i ditt lag Linda, och tack också till The Run för ett härligt och välarrangerat lopp!

Team LindaKW! :)

8 kommentarer:

Monica sa...

Och tänk... För en månad sedan satt V och planerade in årens lopp. :( Grattis till dig och de andra duktiga tjejerna!

Louise sa...

Du är grym!! Heja-heja som vanligt!

Life of Lisa sa...

Härligt, vad bra jobbat av er alla! Låter som ett lyckat lopp och en trevlig kväll i ett.

Freedomtravel sa...

Vad duktiga ni är! :) Själv är jag helt usel på att springa. Men nu har vi ju hittat en annan träninsgform, så vi får vara glada för det. Ibland kanske det blir lite springande som oväxling, särskilt när vi är ute med husis, men det blir inte så långa sträckor. Något lopp har jag aldrig vågat springa...

SpringSara sa...

Verkar som ett roligt lopp! Bra jobbat!

AL sa...

Tror jag sprungit där förut och tycker också den banan är härlig, men backarna seeega. Heja dig!

Mimmi sa...

Hmm. Intressant att OLW sponsrar. Hur tänker de då?

Annika/Resfredag sa...

Tack, tack, tack för alla hejarop. Det gör mig så glad (och stolt). Helena, för några år sedan hade jag inte heller sprungit något lopp. "Inte kan väl jag..." Våga! Det är SÅ roligt!